Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av lotta - 28 augusti 2011 18:00


hejsan


Idag har det varit en lång dag med mycket jobb. Börja dagen att stiga upp vid 06.00, frukost sen ut med hunden en halvlångis för att vara klar kl 07.00 när Mari skulle komma förbi med frysta hamburgare inför utställningen. När kl var 07.10 så ringde hon å sa att hon va sen så jag skulle åka ner till sportfället & börja sätta upp tältet. När jag kom ner dit var det inte så glada miner. Så vi satte upp tältet å sen fixa vi lite till, sen droppade dom andra in eftersom. När kl va ca 7.45 då öppnade himelen sig å regnet bara öste ner börja tom åska inte kul när man ska sätta upp ringarna inför dagen... Men men vi körde på ändå. När kl börja närma sig 10 så sken solen & amn börja droppa in med sina hundar.

Sen var det bara att köra. 

Yankee hade 2 st mot sig i sin klass, å det var fart i dom vill jag lova, var nästan så att Yankee blev biten i rumpan. Dom va så taggade både inne/utanför ringen, den ena va på väg att flyga på flera hundar utanför.

Yankee skötte sig galant i ringen, han blev bästa hane, sen gick han vidare till bäst i ras & han vann det med.

Så då var det bara vänta på att gå in i BIS finalen. Jag passade på att äta lite & även hjälpa till med det sista innan det var dax för mig å Yankee att gå in i ringen igen.

Presis innan vi skulle gå in stod vi å prata några stycken å sa att en rottis blir aldrig plaserad bland dom 5 bästa, men jag höll modet uppe å gick in ändå.


Det sluta med att Yankee tog en 2:dra plast så han blev BIS 2:a.

Helt otroligt bra, ja e så stolt över min lilla prins. 

Efter att vi hade städat allt var det dax att åka hem igen, kvällen blev lugn & ro i soffan.


På återsteende

  



Ovido - Quiz & Flashcards